برچسب :: ژو سیتروئن

سه پرسش درباره قرارداد مشکوک خودرویی با پژوسیتروئن




ایدرو اعلام کرده آماده رفع هرگونه شبهه و پاسخگویی به پرسش های مطروحه درباره قراردادهای خودرویی با فرانسه است. در این راستا ۳ پرسش و ابهام مهم در خصوص قرارداد شرکت پژوسیتروئن با شرکت سایپا وجود دارد که امید است ایدرو به آن پاسخ دهد.

[1395/11/20 16:00]

بازگشت پژو سیتروئن به ایران سرعت گرفت




خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن با امضای یک جوینت ونچر به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو با شریک قدیمی خود ایران خودرو، بازگشت به بازار ایران را تسریع کرد. به گزارش ایسنا، نخستین خودروهایی که تحت سرمایه‌گذاری مشترک پژو سیتروئن و ایران خودرو تولید می‌شوند در فوریه سال آینده روانه بازار می‌شوند. این شرکت تولید سالانه ۲۰۰ هزار خودرو تا سال ۲۰۱۸ را هدف‌گذاری کرده است. پژوسیتروئن نخستین خودروساز غربی است که از زمان اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌های اقتصادی در ماه ژانویه بازگشت به ایران را اعلام می‌کند. ژان کریستف کمار - مدیر فعالیت‌های خاورمیانه و آفریقای پژو سیتروئن - در این باره اظهار کرد: امروز زمان بازگشت پژو سیتروئن به ایران است و ما از این بابت بسیار مفتخریم. این شرکت به ایران متعهد است و از طریق شرکت ایرانی خود نشان می‌دهد واقعا برای آینده متعهد بوده و آماده سرمایه‌گذاری در این کشور است.

[1395/04/03 14:00]

به دنبال تحریم‌ها، فعالیت پژو سیتروئن در ایران متوقف می‌شود




بر اساس بیانیه‌ی رسمی گروه PSA که مالک شرکت‌های پژو، سیتروئن و DS است، فعالیت مشترک تمامی برندهای زیرشاخه‌ی این گروه در ایران متوقف خواهد شد. آنچه به وضوح در بیانیه‌ی PSA دیده می‌شود، ترس از قرار گرفتن در محدوده‌ی تحریم‌های آمریکا است. ساعتی قبل، این گروه اعلام کرد با توجه به خروج آمریکا از برجام و به دلیل ریسک قرارگیری در تحریم‌ها، از بازار ایران خارج خواهد شد.

[1397/03/15 15:00]

راه‌کاری برای جلوگیزی از یکه‌تازی پژو در ایران




پژو سیتروئن در شرایطی به ترتیب با ایران‌خودرو و سایپا قرارداد همکاری مشترک امضا کرده‌اند که با توجه به ائتلاف این دو با یکدیگر، بیم انحصار آنها در بازار خودرو کشور می‌رود. این در شرایطی است که با توجه به حضور مستقل رنو در ایران و گمانه‌زنی‌ها در مورد ورود شرکت‌هایی مانند فولکس واگن و فیات به کشور، احتمال انحصار ائتلاف پژوسیتروئن کاهش خواهد یافت. تردیدی نیست که پژو سیتروئن دارای منافع مشترک بوده و این موضوع خود را در خودروسازی و بازار ایران نیز نشان خواهد داد، با این حال اگر رقبایی جدید در برابر آنها قرار گیرد، می‌توان انحصار احتمالی را شکست.در این شرایط، شرکت‌هایی مانند رنو، فولکس و فیات توانایی لازم برای رقابت با ائتلاف پژوسیتروئن را در بازار خودرو ایران دارند و در این بین به‌نظر می‌رسد رنویی‌ها نقش ویژه‌ای در شکست انحصار هموطنان خود خواهند داشت.این نقش ویژه از آن جهت است که از یکسو حضور مستقل رنو در ایران تقریبا نهایی شده و از سوی دیگر این شرکت حتی در فرانسه نیز با پژو سیتروئن در رقابت است، بنابراین دامنه این رقابت به بازار کشور نیز کشیده خواهد شد.

[1396/04/04 11:00]

بازار ایران پژو را از مرگ نجات داد




گروه خودروسازی پژوسیتروئن این روزها دوران خوبی را در بازارهای اروپا و چین سپری نمی‌کند، با این حال به لطف بازار ایران توانسته فروش جهانی خود را افزایش دهد.آن‌طور که خبرگزاری رویترز گزارش داده، میزان فروش محصولات پژو سیتروئن در نیمه نخست سال‌جاری میلادی (حدفاصل دی ماه 95 تا تیرماه 96) در اروپا کاهش یافته است. براساس این گزارش، روند نزولی فروش این برند فرانسوی، در بازار چین نیز ادامه یافته و این در حالی است که بازگشت رسمی پژوسیتروئن به بازار ایران، سبب شده فروش جهانی محصولات این شرکت روندی رو به رشد داشته باشد.

[1396/04/24 10:00]

با خروج پژو سیتروئن تکلیف قراردادها خودرویی چه می‌شود؟




دونالد ترامپ از ابتدای دوره ریاست جمهوری خود، دقیقا مانند آنچه که در دوران انتخاباتش گفت عمل کرد و سفت و سخت پای اجرای تحریم های چندجانبه بر علیه ایران ایستاد. این به معنای بسیار محتاط تر حمل کردن شرکت هایی است که با آمریکا روابط مستقیم و غیر مستقیم دارند.

[1397/03/16 15:00]

کارنامه جهانی میهمانان فرانسوی در ایران




دو خودروساز بزرگ فرانسه در شرایطی به‌عنوان اولین سرمایه‌گذاران خارجی صنعت خودرو در پسابرجام، راهی ایران شده‌اند که کارنامه جهانی آنها در نیمه اول سال 2017، در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 نشان از فروش نامناسب برخی محصولات شان دارد. پژوسیتروئن و رنو درحال حاضر تنها سرمایه‌گذاران خارجی در خودروسازی ایران به شمار می‌روند که اولی در زمستان سال گذشته قرارداد خود را با شرکای ایرانی به امضا رساند و دومی نیز کمتر از یک ماه گذشته. بر این اساس، پژو با ایران خودرو و همچنین رنو نیز با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، قرارداد همکاری مشترک امضا کرده‌اند و سیتروئن نیز تفاهم‌نامه‌ای را با سایپا به امضا رساند. هرچه هست، مطابق با آمارهای ارائه شده، پژوسیتروئن و رنو نتوانسته‌اند آمار چندان مناسبی را در فروش جهانی از خود به جا بگذارند. مرور جزئیات این آمار اما جدای از اینکه وضعیت نه چندان مناسب فروش پژوسیتروئن و رنو را در بازارهای جهانی (به جز ایران) نشان می‌دهد، بلکه ثابت می‌کند بازار ایران تا چه حد توانسته در آمار کلی فروش آنها اثر مثبت بگذارد.

[1396/06/07 9:00]